خدمات محتوا نویسی
محتوا نویسی سئو شده برای سایت ها اگر درست انجام شود می تواند باعث افزایش شدید بازدید های وبسایت شما شود.
محتوا نویسی چیست؟
محتوا نویسی یکی از برترین راه های دیده شدن سایت در اینترنت می باشد. شما با تولید محتوا و ایجاد صفحه های جدید در وبسایت می توانید راه های ورود به سایت خودتان را بیشتر کنید. هر چه یک سایت دارای صفحه هایی با محتوای سئو شده و غنی بیشتری باشد، قطعا نسبت به سایت های رقیب بیشتر ورودی خواهد گرفت.
یک اصطلاحی که بین صاحبان سایت قدیمی باب می باشد این است که محتوا پادشاه است. یعنی این محتوا های سایت هستند که به مسیر وبسایت شما جهت خواهند داد. سایت های بدون محتوا و یا با محتوای ضعیف معمولا در جایگاه های خیلی بدی قرار خواهند گرفت.
محتوا نویسی برای سایت های فروشگاهی
فرض کنید شما دارای یک سایت فروشگاهی هستید و قطعات موبایل می فروشید و برای هر قطعه یک صفحه محصول نیز دارید. قطعا همکاران شما که دارای سایت هستند نیز به همین صورت عمل کرده اند و تمام قطعات آنها هم دارای یک صفحه می باشد. در اینجا شما به دو صورت می توانید نسبت به رقبا، برای محصول خود مشتری بیشتری جذب کنید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.
محتوا نویسی صفحه محصول
یکی از راه های اولیه برای دریافت مشتری در سایت های فروشگاهی، محتوا نویسی محصول سئو شده می باشد که این محتوا مخصوص صفحه محصولات می باشد. در اینجا هر چه محتوای نوشته شده غنی تر باشد شانس بیشتری را برای دریافت ورودی کسب خواهید کرد.
معمولا گوگل و سایر موتور های جستجوگر به محتوای محصولات اهمیت بسیار بالایی می دهند. توسط محتوای محصولات است که شما به گوگل محصول خود را معرفی می کنید و هر چه این معرفی قوی تر باشد و اصول سئو را بیشتر رعایت کرده باشد صفحه دارای ارزش بیشتری خواهد شد.
محتوا نویسی برای وبلاگ سایت فروشگاهی
نوشتن محتوای سئو شده برای محصول تنها راه به دست آوردن ورودی نیست. یکی از برترین روش های دریافت ورودی که بیشتر ارزش دارد، ساخت وبلاگ برای سایت های فروشگاهی می باشد. در وبلاگ سایت های فروشگاهی صفحه هایی مرتبط به فعالیت سایت ساخته می شود. مثلا برای مثال بالاتر که در رابطه با فروشگاه موبایل زدیم، یک وبلاگ ساخته می شود و در آن برای انواع موضوعاتی که با محصولات موبایل در ارتباط است پست هایی زده می شود.
به این صورت بعد از گذشت مدت زمانی، این صفحه ها خود ورودی های زیادی را به دست می آوردند. بعد از این نوبت به جهت دادن به ورودی های وبلاگ می باشد. شما باید در صفحه های وبلاگ، کاربر را ترغیب کنید که صفحه های محصولات را هم مشاهده کنید. مثلا در صورتی که تخفیف هایی دارید یا محصول جدیدی عرضه کرده اید می توانید لینک یا بنر هایی را در صفحه های وبلاگ به کاربر نمایش دهید.
علاوه بر ترغیب کاربر به مشاهده صفحه های محصول، محتوا نویسی وبلاگ فروشگاه که سئو شده هم باشد، می تواند هم به صورت فنی برای خود صفحه و هم به صفحه های محصول مرتبط اعتبار بالایی بدهد. شما در صفحه های وبلاگ برای صفحه های محصول لینک گذاری می کنید. لینک گذاری درست و اصولی اعتبار هایی را بین صفحه ها توزیع می کند و اگر درست انجام گردد می تواند هم اعتبار سئویی صفحه لینک دهند و هم اعتبار سئویی صفحه لینک گیرنده را به شدت افزایش دهد. البته در این راه باید مراقب لینک های غیر اصولی باشید که ما در تیم پلاگین یاب سال ها این کار را تجربه کرده ایم.
ساخت محتوا با هوش مصنوعی خوب است؟
یکی از روش هایی که برخی از محتوا نویس ها انجام می دهند، نوشتن محتوا با هوش مصنوعی می باشد. این کار بسته به هوش مصنوعی که از آن استفاده شده “معمولا” مشکلی را برای سایت ایجاد نمی کند. ولی در برخی از مواقع امکان دارد با این روش سایت شما ضربه های بدی را از نظر سئو دریافت کند.
یکی از مهمترین چیز هایی که موتور های جستجوگر مانند گوگل به آن دقت زیادی می کنند و برای آنها خیلی مهم است این است که محتوای شما از جای دیگر کپی برداری نشده باشد. به این موضوع در بحث سئو، دوپلیکیت کانتنت و یا محتوای تکراری می گویند. محتوای تکراری می تواند بخشی از صفحه و یا کل صفحه باشد. از طرفی ربات های هوش مصنوعی محتوای خود را از سایت های دیگر استخراج می کنند که این می تواند برای سایت شما خطا های دوپلیکت کانتنت زیادی را به همراه بیاورد.
در صورتی که سایتی محتوای دوپلیکیت کانتنت زیادی داشته باشد، گوگل آن را سایت اسپمر شناسایی می کند و احتمال خیلی زیاد آن سایت را پنالتی خواهد کرد. پنالتی شدن سایت یعنی گوگل دیگر آن را به هیچ فردی نمایش نخواهد داد. البته پنالتی شدن سایت فقط به دوپلیکیت شدن محتوا مربوط نیست و این موضوع فقط یکی از دلایل آن است که باید مراقب باشید. بیرون آوردن سایت از حالت پنالتی یا مانول اکشن ها کاری بسیار سخت است که هزینه و زمان زیادی را هم باید برای آن صرف کنید.
دقت کنید که برخی از سئو کاران به اشتباه پنالتی شدن را به صفحه و نه به کل سایت مرتبط می کنند. یعنی گوگل فقط یک صفحه را به دیگران نمایش نمی دهد. این برداشت کاملا اشتباه است. صفحه ای که دوپلیکیت کانتنت داشته باشد و خطای آن به وجود بیاید فقط خود آن صفحه نمایش داده نخواهد. ولی در صورت تکرار زیاد این نوع خطا ها در سایت، باعث پنالتی شدن سایت خواهد شد که به معنی از دسترس خارج شدن دامنه آن سایت در گوگل خواهد شد.
ساخت صفحه با جمع آوری محتوا
یکی از سوالاتی که در رابطه با محتوا نویسی سئو شده ممکن برای شما به وجود آمده باشد این است که برخی از سایت ها دارای موضوعات مشترکی هستند. مثلا سایت های خبری و یا آشپزی می توانند دارای موضوع تکراری باشند. آیا این گونه سایت ها دوپلیکیت کانتنت دریافت نمی کنند؟
موضوع به اصل جمع آوری محتوا بر می گردد. یعنی ممکن است که شما محتوای یونیک نساخته باشید ولی محتوای شما دارای ویژگی های خاص است. مثلا اطلاعاتی را از چند سایت دیگر جمع آوری کرده اید و روی آن ها ویرایش هایی را انجام داده اید. این ویرایش ها می تواند بررسی آن موضوعات باشد یا تجمیع اطلاعات پراکند در اینترنت.
دقت کنید که جمع آوری محتوا در سایت اگر به درستی انجام گردد نه تنها برای سایت مشکلی به وجود نمی آورد، بلکه از نظر موتور های جستجوگر نیز بسیار کار خوبی محسوب می شود. زیرا شما با این کار نیاز بازدید کننده را در یک صفحه بر طرف کرده اید. فقط دقت کنید که جمع اوری محتوا از سایت های دیگر اصولی دارد که اگر به درستی انجام نگردد ممکن است که همان مشکلات قبلی گفته شده را برای شما به همراه بیاورد.
نحوه انجام خدمات و سفارش محتوا نویسی
انجام پروژه های تولید محتوا سئو شده کاری حساس است و سفارش محتوا نویسی با دقت بررسی می گردد. محتوا سئو شده نیازمند دانش فنی و تجربه بالا می باشد. حساس بودن این موضوع از این نظر است که اگر نویسند محتوا، از اصول سئو تبعیت نکند آن محتوا ارزشی برای سایت نخواهد داشت. به این صورت هزینه های انجام شده ممکن است که هدر برود.
خدمات تولید محتوا کاری زمان بر است که صبر و حوصله زیادی را طلب می کند. رعایت موارد سئو در پروژه های اینچنینی از آن جهت اهمیت دارد که هزینه و زمان شما باید در راستای به دست آوردن نتیجه صرف شود. به دست آوردن نتیجه از تولید محتوا سئو شده کاری است که باید پیوسته انجام گردد. زیرا این روش یک سرمایه گذاری است که یکبار انجام می گردد و بعد از آن به عنوان تبلیغی مداوم و رایگان برای شما کار خواهد کرد.
تولید محتوا یونیک چیست؟
تولید محتوای یونیک یعنی اطلاعات یک صفحه از دانش قبلی و به دست آمده نویسنده نوشته شده است. برخی از کاربران یونیک بودن محتوا را با عدم وجود آن محتوا از قبل یکی می کنند که این حرف از پایه و اساس کاملا اشتباه است. امروزه هر موضوعی را که جستجو کنید صفحه هایی را پیدا می کنید که از قبل ساخته شده اند. تولید محتوای یونیک به معنی عدم وجود صفحه های دیگر از آن موضوع نیست.
همچنین تولید محتوا کمی زمانبر است و برخی از مشاغل زمان و شاید توانایی نوشتن اصولی آن را ندارند. سایت های زیادی است که می توان برای این مورد مثال زد. مثلا محتوا نویسی سایت های اطلاعات پزشکی، هوا و فضا، مذهبی و… به احتمال خیلی زیاد توسط سایر افراد که در این زمینه ها تخصصی ندارند نوشته شده است. این کار معمولا توسط مطالعه این افراد از منابع و یا حتی سایت های دیگر هم موضوع انجام می گردد. بعد از به دست اوردن اطلاعات درباره موضوع می توان برای آن صفحه ها تولید محتوای یونیک انجام داد.
رپورتاژ نویسی
رپورتاژ نویسی نیز یکی از خدمات ما می باشد. رپورتاژ به انتشار یک پست مرتبط به سایت شما در سایت های دیگر می گویند که معمولا دارای شرایط خاصی است. نوشتن رپورتاژ معمولا مانند محتوا های سایت است ولی کمی تجربه ی بالاتری نیاز دارد.
در صورتی که به رپورتاژ نویسی نیاز دارید حتما در سفارش خود این موضوع را اعلام کنید. همچنین در صورتی که نیاز دارید سفارش رپورتاژ در پلاگین یاب ثبت کنید، یعنی بعد از رپورتاژ نویسی در سایت پلاگین یاب نیز آن را قرار دهید، این کار را می توانید با ما در میان بگذارید.
هزینه تولید محتوا
هزینه تولید محتوا بسته به سخت بودن محتوا و همچنین نوع موضوع آن که تخصصی باشد و یا خیر می تواند متفاوت باشد. همچنین حجم سفارش نیز در قیمت هزینه تولید محتوا سئو شده تاثیر زیادی دارد. هر چه تعداد صفحه های درخواستی بیشتر باشد، قیمت تمام شده کمتر خواهد شد.
نحوه محاسبه هزینه تولید محتوا
محاسبه هزینه تولید محتوا معمولا به صورت کلمه ای انجام می گردد. یعنی برای هر یک کلمه قیمتی داده می شود و در انتها تعداد کلماتی که برای تولید محتوای آن صفحه نوشته شده است در قیمت داده شده ضرب خواد شد.
ما در تیم پلاگین یاب معمولا در انتهای هر صفحه ای که ساخته شده است، به صورت حدودی تعدادی کلمه را به عنوان تخفیف برای شما حساب نمی کنیم که این امر بسته به حجم پروژه های مختلف متفاوت است. همچنین هزینه های گفته شده با توجه به این موضوع که بیشتر از یک نفر روی محتوای شما کار خواهند کرد برای شما بسیار به صرفه تنظیم شده است.
نحوه نوشتن سفارش تولید محتوا متنی سئو شده چگونه است؟
بعد از دریافت پروژه های جدید سفارش تولید محتوا متنی، یک همکار نویسنده ما که به اصول اولیه سئو هم آشنا است، شروع به نوشتن متن صفحه می کند. در انتهای کار که محتوا تولید شده است، یک همکار دیگر که دانش فنی زیادی در رابطه با سئو دارد به صورت کامل تمام متن محتوا را مطالعه می کند و تمام موارد سئویی آن را اصطلاح می کند. همچنین قبل از تحویل پروژه محتوا نویسی و صفحه های تولید شده به کارفرما، متن صفحه با حساسیت بسیار بالایی، از نظر املایی و رعایت اصول نگارش فارسی بررسی می شود.